مراسم بزرگداشت آیت*الله بروجردی با حضور مراجع تقلید در مسجد اعظم قم برگزار شد.
به گزارش معاونت اطلاع رسانی و روابط عمومی مؤسسه فرهنگی دارالعرفان، شامگاه سه شنبه مراسم بزرگداشت پنجاه و هفتمین سالگرد ارتحال آیت*الله العظمی بروجردی با حضور جمعی از مراجع تقلید، اساتید حوزه، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و خبرگان رهبری در مسجد اعظم قم برگزار شد.
در این مراسم حضرت استاد انصاریان در سخنانی به تشریح جایگاه و مقام علمی آیت*الله العظمی بروجردی پرداخت.
وی گفت: آیت الله العظمی بروجردی خلوص و صفا و پاکی نفس را به عنوان هدیه خدا قبول کرد و چون اهل گناه و معصیت نبود مانعی میان او و خدا هم وجود نداشت.
ایشان افزود: آیت الله العظمی بروجردی برای رسیدن به لقاء معشوق نماز وصل می خواند، نه نماز برای رفع تکلیف که بسیاری از ما همان را هم به سختی و با بی رغبتی و در زمان کمی می خوانیم.
استاد انصاریان با بیان اینکه آیت الله العظمی بروجردی به شیعه قدرت و آبرو داد اضافه کرد: آیت* الله العظمی بروجردی مایه افتخار شیعه شد زیرا ارزش های خدا را گرفت و رشد داد و آن را به جهان اسلام نیز منتقل کرد.
وی ادامه داد: آیت الله بروجردی اهل زر و زیور دنیوی نبود و با معارف اهل بیت(ع) و به عشق آنان زندگی کرد و هرگز از خدا غافل نمی شد لذا مانعی میان او و خدا نبود چون اهل گناه و معصیت نبود.
توصیه حضرت استاد انصاریان به طلاب جوان اینست که: طلاب جوان حتماً یک دوره شرح زندگی این مرد بزرگ را بخوانند و با آن آشنا شوند و سعی کنند در زندگی به آن عمل کنند تا در ۳۰ سال آینده شاهد تربیت بروجردی ها برای این کشور باشیم.
وی با بیان اینکه مردم دوره آیت الله بروجردی لیاقت خود را نشان داده بودند و خداوند چنین نعمت*هایی به آنها عطا کرد افزود: حوزه های علمیه نباید از ساختن بروجردی ها عقب بماند اگرچه تربیت امثال ایشان بسیار بعید و سخت است.
معظم له اظهار داشت: بر اساس روایات، مؤمن از ملک مقرب بالاتر است و خداوند آنقدر به مؤمن عشق و علاقه دارد که ارزش های خودش را به او می دهد البته اگر کسی خودش را از آن محروم کند مقصر خود اوست.
وی تأکید کرد: خداوند اهل محروم کردن فرد از یک هدیه و ارزش نیست بلکه این افراد هستند که با گناه باعث محروم شدن از هدیه های الهی می شوند.
انصاریان گفت: البته خداوند باب توبه را تا قیامت بر روی مؤمنان گشوده تا اگر دچار لغزشی شدند بتوانند توبه کنند و بازگردند چون خداوند فرمود من هر کسی را که خلق کنم او را هدایت هم می کنم البته به شرط اینکه فرد خودش هم لیاقت هدایت داشته باشد.